PlastiKids
Συντονίστρια: Δρ. Παυλίνα Ψυχούλη
Κλινικοί Εκπαιδευτές: Αγγελική Τογκαλίδου & Μαρία Χριστοδούλου
Κλινικοί Επόπτες:Σταύρος Ωρολογάς & Σοφία Μαργαριτίδου
+357 22559486
plasticityot@euc.ac.cy
Σχετικά με το PlastiKids
PlastiKids είναι ένα πανεπιστημιακό εργαστήριο εργοθεραπείας αφιερωμένο στην υποστήριξη παιδιών και των οικογενειών τους, μέσα από τεκμηριωμένες, παιγνιοκεντρικές και συμμετοχικές προσεγγίσεις. Η αποστολή μας είναι να παρέχουμε δωρεάν, ποιοτικές υπηρεσίες εργοθεραπείας ενώ ταυτόχρονα προάγουμε την εκπαίδευση φοιτητών και την κλινική έρευνα στον τομέα της εργοθεραπείας με παιδιά.
Στην καρδιά της προσέγγισής μας βρίσκεται η νευροπλαστικότητα—η ικανότητα του εγκεφάλου να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται μέσα από την εμπειρία. Οι παρεμβάσεις μας είναι παιδοκεντρικές και βασισμένες στο παιχνίδι, με στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής των παιδιών σε κάθε έργο που έχει για εκείνα νόημα. Μέσα από ουσιαστικό παιχνίδι και εμπλοκή στο έργο, τα παιδιά αναπτύσσουν τις δεξιότητες προσαρμογής που χρειάζονται για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.
Ως πανεπιστημιακή κλινική, ενσωματώνουμε τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων ερευνών και καινοτόμες τεχνικές εργοθεραπείας για να εξασφαλίζουμε υψηλά πρότυπα φροντίδας. Οι υπηρεσίες παρέχονται από φοιτητές εργοθεραπείας υπό την εποπτεία έμπειρου διδακτικού προσωπικού, εποπτών και κλινικών εκπαιδευτών, δημιουργώντας ένα δυναμικό μαθησιακό περιβάλλον που συνδυάζει την εξατομικευμένη υποστήριξη με την εκπαιδευτική εξέλιξη.
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη φροντίδα με επίκεντρο την οικογένεια, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που έχουν οι γονείς και οι φροντιστές στην πρόοδο του παιδιού. Οι θεραπευτές μας συνεργάζονται στενά με τις οικογένειες, προσφέροντας καθοδήγηση, εκπαίδευση και εξατομικευμένες στρατηγικές για την ενίσχυση των θεραπευτικών οφελών στην καθημερινότητα.
Συνδυάζοντας πρωτοποριακή έρευνα, βιωματική μάθηση και ισχυρή δέσμευση στην προσβασιμότητα, το PlastiKids ενδυναμώνει τα παιδιά να φτάσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους—βήμα το βήμα, παιχνίδι το παιχνίδι, πρόοδο την πρόοδο.

Δωρεάν υπηρεσίες

Ομαδικές ή Ατομικές συνεδρίες

Διαδυκτιακά ή δια ζώσης

Εκπαίδευση φοιτητών του ΕΠΚ
Τι να περιμένετε από το PlastiKids
Πανεπιστημιακή Σύνδεση, Τεκμηριωμένη Πρακτική & Διεθνείς Συνεργασίες
Ως πανεπιστημιακή κλινική, οι υπηρεσίες μας βασίζονται στις πιο πρόσφατες ερευνητικές και κλινικές πρακτικές. Οι παρεμβάσεις σχεδιάζονται και υλοποιούνται μέσα από ένα δυναμικό μοντέλο μάθησης με ενεργή συμμετοχή φοιτητών, υπό την καθοδήγηση έμπειρου διδακτικού προσωπικού εργοθεραπείας. Το εργαστήριο συνεργάζεται ενεργά με πανεπιστήμια και επαγγελματικούς φορείς σε όλη την Ευρώπη, προωθώντας κοινή έρευνα, επαγγελματική ανάπτυξη προσωπικού, και ανταλλαγές φοιτητών για πρακτική άσκηση. Αυτές οι συνεργασίες προσφέρουν στους φοιτητές του ΕΠΚ και στους συνεργάτες μας ευκαιρίες για πολυπολιτισμική μάθηση και επαγγελματική εξέλιξη.
Παιδοκεντρική & Παιγνιοκεντρική Προσέγγιση
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά μαθαίνουν και αναπτύσσονται καλύτερα μέσα από ουσιαστικό και στοχευμένο παιχνίδι. Οι συνεδρίες είναι διασκεδαστικές, λειτουργικές και απόλυτα προσαρμοσμένες στις ανάγκες κάθε παιδιού. Χρησιμοποιούμε την κίνηση, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και το έργο ως βασικά εργαλεία μάθησης και συμμετοχής.
Οικογενειοκεντρική Φροντίδα & Συνεργασία
Οι οικογένειες βρίσκονται στον πυρήνα της παρέμβασής μας. Συνεργαζόμαστε στενά με γονείς και φροντιστές για τη συνδιαμόρφωση στόχων, την ανταλλαγή στρατηγικών και την υποστήριξη της καθημερινής ζωής του παιδιού στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα. Η εμπειρία και η φωνή των φροντιστών καθοδηγούν κάθε θεραπευτικό βήμα.
Δωρεάν Υπηρεσίες Εργοθεραπείας
Όλες οι υπηρεσίες του εργαστηρίου παρέχονται δωρεάν, προσφέροντας ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτική παιδιατρική εργοθεραπεία για όλες τις οικογένειες.
Ατομικές & Ομαδικές Συνεδρίες – Εκπαίδευση της Επόμενης Γενιάς
Οι υπηρεσίες προσφέρονται τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε μικρές ομάδες, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Οι φοιτητές του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου συμμετέχουν ενεργά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων, αποκτώντας ουσιαστική εμπειρία κλινικής πράξης μέσα σε ένα ασφαλές, εποπτευόμενο και συμπεριληπτικό περιβάλλον.
Η Ομάδα PlastiKids
Δρ. Παυλίνα Ψυχούλη
PlastiKids Leader
Η Δρ. Παυλίνα Ψυχούλη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εργοθεραπείας και Νευροαποκατάστασης και Συντονίστρια των προγραμμάτων B.Sc. στην Εργοθεραπεία και M.Sc. στη Νευροαποκατάσταση στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου (EUC).
Απέκτησε το διδακτορικό της από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, Ηνωμένο Βασίλειο, με έρευνα που επικεντρώθηκε σε τροποποιημένες εκδοχές της Θεραπείας Εξαναγκασμένης Κίνησης (Constraint-Induced Movement Therapy – CIMT) για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη νευροπλαστικότητα, την αποκατάσταση μετά από εγκεφαλική βλάβη και τη λειτουργική αποκατάσταση της κίνησης. Διαθέτοντας εκτενή κλινική εμπειρία, έχει εργαστεί κυρίως με παιδιατρικούς πληθυσμούς καθώς και με ενήλικες με νευρολογικές διαταραχές.
Η Δρ. Ψυχούλη είναι επίσης πιστοποιημένη θεραπεύτρια CI Therapy, έχοντας ολοκληρώσει την εκπαίδευσή της στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ (University of Alabama at Birmingham, USA).
Αγγελική Τογκαλίδου
PlastiKids Clinical Educator
Η Τογκαλίδου Αγγελική, BSc, OT, είναι παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια και εργάζεται στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου ως κλινική εκπαιδεύτρια στο παιδιατρικό πρόγραμμα πρακτικής άσκησης. Απόφοιτη από το ΤΜΗΜΑ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ της ΣΧΟΛΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ του ΤΕΙ ΑΘΗΝΩΝ, το 2015.
Είναι μέλος του Παγκύπριου Συλλόγου Εργοθεραπευτών και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος εργοθεραπευτή της Κυπριακής Δημοκρατίας. Είναι εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη στην «Θεωρία, Αξιολόγηση και Παρέμβαση της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης» με εισηγητή τον Δημήτριο Μυλωνάδη MScOT όπως επίσης και της μεθόδου Pivotal Response Training (PRT) με εισηγήτρια την Lynn Koegel, Ph.D., CCC–SLP. Παράλληλα έχει παρακολουθήσει ημερίδες και σεμινάρια όπως Πρακτική εκπαίδευση στη Δομημένη Διδασκαλία TEACCH, προχωρημένη κατάρτιση PECS, Functional ABA όπως εφαρμόζετε στο Εκπαιδευτικό Μοντέλο Pyramid.
Με 10 χρόνια εμπειρίας σε παιδιατρικές κλινικές και σχολικές δομές, πραγματοποιώντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητας καθώς και μαθησιακές δυσκολίες.
Μαρία Χριστοδούλου
PlastiKids Clinical Educator
Η Μαρία Χριστοδούλου,BSc, OT, είναι Εργοθεραπεύτρια και εργάζεται ως κλινική εκπαιδεύτρια στο παιδιατρικό πρόγραμμα πρακτικής άσκησης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου (EUC). Ολοκλήρωσε το πτυχίο της στο Τμήμα Εργοθεραπείας του EUC το 2020. Στην συνέχεια παρακολούθησε πλήθος σεμιναρίων και εργάστηκε σε παιδιατρικό ιδιωτικό κέντρο.
Από το 2022 ξεκίνησε να εργάζεται ως κλινική εκπαιδεύτρια στο Πρόγραμμα Εργοθεραπείας του EUC όπου εφάρμοζε ατομικές και ομαδικές παρεμβάσεις σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομα, μαθησιακές δυσκολίες κλπ, που στοχεύουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών ώστε να συμμετέχουν αποτελεσματικά σε όλα τα περιβάλλοντα που εμπλέκονται στην καθημερινή τους ζωή, μέσα από προσεγγίσεις βασισμένες σε τεκμηριωμένα θεραπευτικά προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Σοφία Μαργαριτίδου
Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό | Κλινική επόπτρια του PlastiKids
Η Σοφία Μαργαριτίδου είναι εργοθεραπεύτρια και Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό στο Πτυχιακό Πρόγραμμα Εργοθεραπείας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και επιβλέπει το Εργαστήριο Εργοθεραπείας του πανεπιστημίου, όπου οι φοιτητές ασκούνται πρακτικά με παιδιά με αναπτυξιακές δυσκολίες.
Έχει πτυχίο Εργοθεραπείας από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Αθήνας και μεταπτυχιακό τίτλο στην Εργοθεραπεία από το Πανεπιστήμιο Jönköping στη Σουηδία. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στην πρώιμη παρέμβαση, στην εργοθεραπεία για νευροδιαφορετικά παιδιά, με εξειδίκευση στον αυτισμό και την καθοδήγηση γονέων.
Η διδακτική της ενασχόληση επικεντρώνεται στην εργοθεραπεία σε παιδιά, την πελατοκεντρική πρακτική και τη δημιουργία εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που προάγουν τη συμπερίληψη και την ακαδημαϊκή ανάπτυξη κάθε φοιτητή.
Η Σοφία παραμένει ενεργή στον τομέα της έρευνας, με συμμετοχή στη διεθνή διαδικασία στάθμισης του εργαλείου EASI (Evaluation in Ayres Sensory Integration). Έχει υλοποιήσει φαινομενολογική έρευνα σχετικά με τη χρήση της δημιουργικότητας ως εργαλείο παρέμβασης σε παιδιά με αυτισμό, εξετάζοντας την οπτική ευρωπαίων εργοθεραπευτών. Έρευνες της έχουν παρουσιαστεί στο 1ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Εργοθεραπείας στην Κρακοβία, εστιάζοντας σε πρακτικές που υποστηρίζουν τη νευροδιαφορετικότητα και στη θεατροπαιδαγωγική ως μέσο εκπαίδευσης φοιτητών εργοθεραπείας. Παραμένει ενεργό μέλος ερευνητικών ομάδων στην Ευρώπη.
Σταύρος Ωρολογάς
Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στην εργοθεραπεία | Συντονιστής & κλινικός εκπαιδευτής, της κλινικής αναδιαμόρφωσης τρόπου ζωής για την υγεία και την ευεξία | Τμήμα Επιστημών Υγείας
Ο Σταύρος Ωρολογάς είναι εργοθεραπευτής με πτυχίο από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Αθηνών και μεταπτυχιακό (MSc) στην Εργοθεραπεία από το Πανεπιστήμιο Jönköping στη Σουηδία. Διαθέτει ισχυρό υπόβαθρο στην υγεία της οικογένειας, του παιδιού και του εφήβου, με εκτενή εμπειρία στην παροχή φροντίδας με επίκεντρο τον πελάτη σε εξωνοσοκομειακές δομές. Κατέχει πιστοποιήσεις σε προσεγγίσεις με επίκεντρο τον πελάτη και σε γνωσιακή-συμπεριφορικές προσεγγίσεις, ενώ έχει εκπαιδευτεί σε μεθόδους κοινοτικής εμπλοκής που προάγουν την καινοτομία μέσα από συνεργασία με πολίτες, φορείς και παρόχους υπηρεσιών.
Ο Σταύρος εργάζεται ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Κλινικός Εκπαιδευτής στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι πιστοποιημένος από τον οργανισμό Advance HE (Higher Education) στο πρόγραμμα “New in Teaching” και διδάσκει μαθήματα όπως η Εισαγωγή στην Εργοθεραπεία, η Διεπιστημονική Εκπαίδευση και η Πρακτική με Επίκεντρο τον Πελάτη. Έχει αναπτύξει μια θέση πρακτικής σε αναδυόμενο ρόλο με έμφαση στο υγιές βάρος και την τροποποίηση του τρόπου ζωής, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την πρόληψη χρόνιων παθήσεων, παρέχοντας ταυτόχρονα κλινική εκπαίδευση και εποπτεία σε προπτυχιακούς φοιτητές.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τα υποστηρικτικά προς την υγεία μοτίβα εκτέλεσης έργου, τους κοινωνικούς προσδιοριστές υγείας, την εκπαίδευση στην εργοθεραπεία, τη δημιουργία σύνθετων παρεμβάσεων, και το co-production στην υγεία και την κοινωνική φροντίδα.
Μαρτυρίες πελατών
Βασικοί πόροι
Occupational Therapy Practice Framework: Domain and Process Fourth Edition
AOTA (2020).
Occupational therapy practice Framework: Domain & Process, 4th edition.
EBook: Case-Smith’s Occupational Therapy for Children and Adolescents
O’Brien, J.C., & Kuhaneck, H.M. (2019).
Case-Smith’s Occupational Therapy for Children and Adolescents. 8th edn. St. Louis, MO: Elsevier.
Effectiveness of paediatric occupational therapy for children with disabilities: A systematic review
Iona Novak PhD, MSc (Hons), BAppSc
Ingrid Honan PhD, BPysch(Hons)
Frames of Reference for Pediatric Occupational Therapy
Grursus mal suada faci lisis Lorem ipsum ametion consectetur elit. Vesti at bulum the dumm ipsumm ipsum that fadolorit that consectetur more the ready works elit.
Μπείτε στο εργαστήριο PlastiKids
Η παιδιατρική εργοθεραπεία αναγνωρίζει τη μοναδικότητα κάθε παιδιού και υποστηρίζει την ικανότητά του να συμμετέχει στα επαγγέλματα που το ενδιαφέρουν. Επικεντρώνεται στην άρση των εμποδίων και στην προσαρμογή του περιβάλλοντος, ώστε τα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν στις ασχολίες τους με χαρά και αυτονομία.
Αν ενδιαφέρεστε να γίνετε μέρος αυτού του ταξιδιού και να κάνετε τη διαφορά, θα θέλαμε να σας ακούσουμε!
